• Kemaskini Terakhir : Jumaat 07 April 2017.
Pilihan Tema: HSASDefault HSASOrange HSASGreen HSASLilac

PERNYATAAN VISI

Untuk mewujudkan perkhidmatan hospital yang memberikan perkhidmatan di mana kesihatan pesakit dimaksimakan

PERNYATAAN MISI

Misi hospital adalah

  1. Memudah dan membolehkan rakyat
    • Memaksimakan taraf kesihatan mereka
    • Menghargai kesihatan sebagai aset berharga
    • Membolehkan pelanggan bertanggungjawab dan bertindak untuk meningkatkan kesihatan mereka
  2. Meningkatkan kualiti sistem hospital melalui
    • Fokus kepada pelanggan
    • Adil
    • Cekap
    • Menjaga maklumat pelanggan
    • Menggunakan teknologi yang berpatutan
    • Berinovatif
    • Mengikut kesesuaian persekitaran
  3. Melalui nilai-nilai
    • Budaya korporat (sifat penyayang, profesionalisme, dan kerja berpasukan)
    • Saling menghormati
    • Penglibatan masyarakat

PERNYATAAN OBJEKTIF

Menyediakan dan memberikan perkhidmatan perubatan yang berkesan, terkini dan penuh tanggungjawab kepada semua lapisan masyarakat sesuai dengan kehendak pelanggan dan etika perkhidmatan yang bercirikan kecekapan, kualiti, inovasi dan berteraskan Budaya Penyayang, kerja berpasukan dan profesionalisma agar dapat mencapai wawasan untuk mewujudkan sebuah negara yang mempunyai individu, keluarga dan masyarakat yang sihat.

OBJEKTIF KUALITI HOSHAS

1. Membentuk data asas untuk aktiviti peningkatan kualiti "Quality Improvement" di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS), Temerloh, meniliti kelebihan dan kekurangan aktiviti.

2. Mengenalpasti masalah dalam struktur kualiti serta sumber manusia dan mewujudkan langkah-langkah pembaikan untuk Program Jaminan Kualiti (QAP)

3. Standards set by higher authority (MOH,MSQH, dan sebagainya)

   • National Indicator Approach ( NIA )

   • Key Performance Indicators ( KPI )

     o By programs / activities

     o Complaince & Outliers

     o Monitoring at Institution, State and Ministry levels

4. Hospital Specific Approach (HSA)

   • Incident Reporting

     o No. Of Falls, Needle-stick Injuries, Medication Errors, Transfusion Errors.

   • Feedbacks from stakeholders

     o Complaints & Commendations

     o Customers' Satisfaction Surveys

   • Quality-based Committees

     o Clinical Governance

     o Mortality Review

     o Clinical Audits

PAUTAN PANTAS
button-mygov MSC Malaysia sppa-timur Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia MAMPU Perbendaharaan Malaysia Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia mdec Myhealth MyCPD MOH My HRMIS ePenyata Gaji ePerolehan

Syarat-Syarat

Piagam Pelanggan

Hak Cipta

Dasar Privasi

Dasar Keselamatan

Soalan Lazim

Hubungi Kami

Tentang Kami

W3C

 
PENAFIAN : Hospital Sultan Haji Ahmad Shah dan Kementerian Kesihatan Malaysia tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada portal ini. PAPARAN TERBAIK : Menggunakan Pelayar
Mozilla FirefoxGoogle ChromeOperaApple SafariInternet Explorer
dengan resolusi 1024x768 piksel ke atas
2006 - 2017 © Hakcipta Terpelihara Portal Rasmi Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS), Temerloh, Pahang Darul Makmur.